tisdag 29 juni 2010

Oj, vad tiden går!


Jag har inte skrivit på ett tag och mycket har hänt sedan sista inlägget. Var ska jag börja?

För två veckor sedan åkte vi på en helgutflykt med VTT-klubben som David är med i (mountainbike). Det var en familjehelg så det bjöds på andra aktiviteter än cykling, bl a långpromenader och andra små utflyktsmål runt området. Vi var i Bretagne, närmare bestämt i skogarna där riddarna vid runda bordet ska ha hållit till. Vi försökte alla dra upp Excalibur ur sitt städ, men det satt stenhårt fast, bokstavligt talat :)

I helgen som gick var det ju midsommar och det firas inte här, eller nja, de uppmärksammar att sommaren börjar den 21 juni och det är naturligtvis ett helgon som får stå för uppmärksamheten, St Jean. Men de firar inte det. Jag tackar Ingvar Kamprad för att det finns Ikea varuhus lite överallt i världen och därmed lite svensk mat också. Det blev spårvagnen till Ikea på fredagsmorgonen och inköp av en burk senapssill och en burk matjes. På hemvägen köpte jag crème fraiche (gräddfil finns inte här) och jordgubbar. Sen firade jag det själv till lunch med kokt potatis till - mums filibabba! På kvällen när David kom hem hade vi redan bestämt att gå till en Sushi restaurang, också väldigt mumsigt. Ett sushi ställe där sushi-bitarna serveras på ett rullband. Gästerna får själva ta vad de vill ha - kul!
I lördags var vi bjudna till en BBQ hos ett par vi lärt känna där kvinnan är finländska och hennes man är fransk. Så det blev lite midsommarfirande i alla fall!
I söndags hälsade vi på Davids ena faster och hennes man vid havet på sydvästra kusten, dvs en timme från Nantes. Trevligt och mycket prat, var helt slut i huvudet på kvällen!
Vädret är underbart! Dock lite för varmt, tempen ligger på 33 grader i skuggan, puh. Har jag några ärenden gör jag dem på morgonen innan lunch, sedan håller jag mig inomhus. Det blir svalast så.
Igår hade jag min första, dock lilla, intervju på franska. Det var per telefon och det blev ett negativt utfall, men ändå! Det går åt rätt håll i alla fall och alla intervjuer jag får, nu och i framtiden, är träning för mig så jag är bara glad :) Det ger sig till slut.
Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar