fredag 30 juli 2010

Smått o gott


Jag tycker speciellt om typsnittet, mycket snyggt


Ägaren är skräckfantast tydligen...



Drickmenyn... hm, äh jag tar en öl


I veckan träffade jag en kompis, Myriam, på detta lite häftiga ställe: Au Chien Stupide - Hos den Dumma Hunden. Jag tycker det är ett roligt namn, speciellt med ett retfullt "Miaow" som undertitel.
Ägaren var inte särskilt tillmötesgående, men jag fick i alla fall ta några bilder inne i baren. Uteserveringen är naturligtvis mysigare att sitta på såhär i sommartider.

Tidigare i veckan var jag på mitt månatliga besök på arbetsförmedlingen och denna gång gick jag därifrån med ett litet leende på läpparna. Jag har accepterat läget som betyder att jag inte får någon som helt ersättning just nu. Först när jag arbetat sammanlagt 4 månader kan jag få a-kassa på nytt, fransk a-kassa som gäller i ca 2 år. Målet är ju att skaffa ett jobb, inte att få a-kassa i två år, men ändå. Det är ju bra att veta...
I alla fall. Efter att jag förklarat min situation sa hon att hon skulle försöka hjälpa mig efter semestern (allt ligger nere nu) med en potentiell arbetsgivare som behöver folk lite då och då. Det var det mest hjälpsamma jag har varit med om på en arbetsförmedling, i Frankrike och i Sverige! Vi får väl se vart det leder.

David jobbade sin sista arbetsdag idag inför semestern så nu ligger 4 veckors semester framför honom. Jag har semester i tre veckor enligt arbetsförmedlingen. Låter kanske konstigt, men de ville veta. Man får tydligen 5 veckors semester, men å andra sidan har jag ingen ersättning så allt det där kan ju kvitta.
Om en vecka åker vi till Dordogne i fem dagar för att hälsa på Davids ena syster och hennes familj. Därefter blir det SVERIGE i två hela veckor - tjohoooo!

Hej hej!
Tina

1 kommentar:

  1. Han verkare snarare vara ett fan av The Cramps http://www.myspace.com/cramping :) Vad bra att det finns en ljusning bakom semestern med potentiell uppdragsgivare! Hinner vi ta en skype innan ni sticker? På måndag kanske? Kramar!

    SvaraRadera