onsdag 7 juli 2010

Helgutflykt till Normandie


Chausey med tillhörande måsar


Badvik



Solstrålar


I lördagskväll packade vi bilen med badkläder och annat. Jag följde med David till Granville, som ligger i Normandie. Det är där huvudkontoret för det företaget som David jobbar för ligger. Han reser dit en gång i månaden, och denna gång följde jag med. En tur till den lilla ön Chausey var redan inbokad hela söndagen. Det var en riktig liten pärla! Den påminde starkt om Hven, en riktig sommarö, med ett fåtal sommargäster och 3 olika vikar att bada i. Det är en mycket mindre ö än Hven, då inga fordon får köra där (de får inte plats helt enkelt!). Så vi började med att vandra runt, titta på naturen och så. Vi hittade så småningom "vår" vik där vi solade och åt våra baguetter vi hade med oss. Vattnet var ganska kallt, så jag var badkruka och stannade på land. En skönt avkylande bris fläktade bort varma solstrålar så jag led inte. David hade med sig våtdräkt och dök och kollade in havslivet, medan jag samlade snäckor - fanns massor överallt!

För er som är lite osäkra på vilket vatten som omger den lilla ön och för övrigt den delen av Normandie, så är det La Manche - där Atlanten möter Nordsjön.

Mer imorgon om själva Granville.

Hejhej!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt det låter :D Vi får ta en skype snart igen! Jag jobbar som en gnu denna veckan, men på måndag? Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Måndag låter toppen Lotta! Vi hörs! Kram

    SvaraRadera