torsdag 8 april 2010

Cykeltur och valpar





I förmiddags cyklade jag till den närmsta simbassängen här i stan, för att se om jag hittade dit och hur lång tid det skulle ta att ta sig dit. En kvart tog det och som arbetslös kan jag fixa ett simkort för reducerat pris som varar i två år, toppen!
På vägen hem stannade jag till vid en park som jag cyklat förbi några gånger men aldrig tagit mig tid att gå in i. Jag ledde in cykeln och efter bara ca 7 meter, var i princip all trafikbuller borta. Det var rena oasen mitt i stan; lugnt och stilla, fågelkvitter och sol. I parken fanns lekplats för barn, men även för vuxna i form av en basketkorg och två pingisbord(!) En plaskdamm för barnen när sommaren startar fanns också, dock ej vattenfylld än. Jag satt där och solade ett tag, nu är mina kinder lite rödbruna - vårsolen tar snabbt :)

På vägen hem från parken tog jag en bild på en typisk gata här i Nantes.

Efter lunch cyklade jag mot stan, målet var de asiatiska butikerna som ligger vid ett lugnt torg med härliga uteserveringar, my kind of place! På andra sidan torget finns en djuraffär där de säljer allt från guldfiskar till undulater, ekorrar och hundar som ni ser på bilden. Är det måhända en tanke bakom att de asiatiska butikerna ligger nära denna djuraffär där de säljer hundar? Hmm... mina makabra tankegångar tar vid...

Må gott i vårsolen!

Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar