lördag 20 mars 2010

Sköna lördag






I morse hade vi inget bröd till frukosten så jag sprang ner till det lokala boulangeriet och köpte en baguette, och inte vilken baguette som helst utan en baguette gourmande - mums!

Sedan tog vi en sväng på stan. Vi åt kebab till lunch (annorlunda än i Sverige, dvs godare :) ), och några hus längre bort satt det, av någon anledning, en liten rolig mask på en husfasad. Jag vet tyvärr inte historien bakom, om det ens finns någon, men jag tycker den är riktigt söt och gör sig bra där på hörnfasaden.

Vi gick förbi det svenska konsultatet och knäppte en bild, tänkte ju inte på att göra det häromdagen när jag var där.

Efter det tog vi något att dricka på en av uteserveringarna, obs: ingen värmelampa behövs :)

Det har varit en riktigt skön lördag med 15 grader varmt!
Trevlig helg på er alla!
Tina

3 kommentarer:

  1. "Vi åt kebab till lunch (annorlunda än i Sverige, dvs godare :) )"

    Nä, det där räcker inte. Du får allt ta och redogöra varför ;)

    SvaraRadera
  2. OK då! För det första var kebab-köttet inte packat som det är i Sverige, det var rent kött MED små fettklumpar i den. Ja, det låter kanske inte så gott, men det finns mycket smak i fettet. I och med det var det saftigare också. Jag valde Harissa-sås, vilket jag tycker bäst om på kebaben, dvs en stark sås. Lite sallad var ilagt, men inte så mycket. Köttet hade den framträdande platsen. Brödet var så mycket godare än de runda pita-bröden vi har i Sverige. Tror nästan det var hemmabakad på kebab-stället då det var olika form på varje bröd. Mycket gott!

    SvaraRadera
  3. Tack :D Men då är det väl gyros? Håller med; fett ger en betydligt bättre smak :D MIn favorit att ha till är utan tvekan baba ganoush http://www.jewishrecipes.org/jewish-foods/baba-ganoush.html *mums*

    SvaraRadera